Nejaušs attēls:  
 
 
Robinson R-44 Raven I
 
Robinson R-44 Raven I
 
Boeing 737-8K2
Airbus A319-132
Boeing 747-430
Bombardier CRJ-200ER (CL-600-2B19)
 
Nejaušs attēls:
(No pēdējām 3 dienām)
 
 
-
Bombardier DHC-8-402 Q400
Airbus A320-251N
-
 
  Iesakām:  
twitter.com/AviofotoLv
facebook.com/aviofotolv
Shop for pilot
  Albuma statistika:  
Bildes albumā: 23596
Lidmašīnas: 9447
Šodien pievienotas: 0
Šonedēļ pievienotas: 15
Šomēnes pievienotas: 82
 
Riga - International (Skulte) (RIX / RSC / EVRA):


Spotter guide to Riga airport (RIX/EVRA) in English, PDF format

 

Ap Rīgas lidostu ir samērā daudz labu vietu, no kurām spotot. Tiesa, lielāko daļu no tām bez auto vai velo/moto sasniegt ir pagrūti. Izņēmums ir vietas tiešā termināļa tuvumā (5-8), kas ir sasniedzamas ar 22.autobusu un pie Skultes (1 & 11), kur var nokļūt ar 43.autobusu. Vairumā vietu rekomendējams izmantot kāpnes, lai varētu bildēt pāri žogam; skatīties caur to protams vienmēr var (izņēmums ir 4.vieta, kur bez kāpnēm vispār nav ko darīt, jo tur ir 2.5m augsts betona žogs).

Ar lidostas drošības dienestu problēmām nevajadzētu rasties, ja lietosim mazliet veselā saprāta, neiesim cieši klāt pie žoga, vai neatbalstīsim kāpnes pret to. Ja uzvedīsies adekvāti un uzkrītoši izturēsies tā ka ir redzams, ka nekādu ļaunu nodomu attiecībā pret lidostas inventāru vai iekļūšanu tajā nav, tad arī drošībnieki visticamāk ignorēs, viņi ir samērā pieraduši, ka gar žogu slaistās visādi dīkdieņi. :)

Valdošie vēji Latvijā ir no dienvidiem un dienvidrietumiem (pēdējais raksturīgāk vasaras mēnešiem). Tā kā lidmašīnas parasti paceļas un nolaižas pret vēju, tad statistiski biežāk var gaidīt, ka tiks izmantots skrejceļš (turpmāk - RWY) 18 (no Ziemeļu puses uz Dienvidu pusi). Bet tā kā D un DR vēju pārsvars ir ne ļoti dominējošs, tad gana bieži nākas lietot arī RWY 36. Pēdējam ir labāks gaismas un navigācijas iekārtu aprīkojums, tādēļ sliktas redzamības apstākļos tas var tikt izmantots arī ja vēja virziens neatbilst, pie nosacījuma ka vējš nav pārāk stiprs.

Tā kā skrejceļa novietojums ir gandrīz tieši Z-D virzienā, nav grūti secināt, ka no apgaismojuma viedokļa, austrumu (Rīgas) puses vietas būs labākas priekšpusdienā, un rietumu puses vietas - pēcpusdienā.

Piezīme: 2008.gada beigās tika veikti skrejceļa pagarināšanas darbi, tas tika pagarināts no 2550 metriem līdz 3200 metriem uz dienvidu pusi, un tika pagarināts arī piebraucamais ceļš (taxiway) līdz jaunajam skrejceļa D galam. Šīs izmaiņas vairumā karšu vēl nav redzamas, ieskaitot šo karti, ko redzat te blakus. Tur ir domās jāpiezīmē papildus gabals skrejceļam uz dienvidiem :) apmēram līdz 11.vietai.

Šeit var redzēt lidostas plānu, kāds tas izskatās pēc pagarināšanas. Vecais skrejceļa gals bija pret tagadējo taxiway B (to numerācija arī mainījās).

Spotvietas ap Rīgas lidostu

_________________________________________________________

1.Skulte
Neapšaubāmi, vispopulārākā no spotvietām. Viegli piekļūstama, labi derīgi abiem skrejceļa virzieniem. Labi pārredzams arī perons un termināļa dienvidu daļa. Šeit gandrīz vienmēr apgrozās gan spotteri, gan vietējie. Labāk izmantojama pēcpusdienā.

2.Ziemeļu gals
Ļoti laba vieta, bet nav pārlieku apdzīvota, jo ir pagrūti piekļūstama. Tur satiksiet vien spotterus, vai varbūt reizēm kādu makšķernieku pie tuvējā ezeriņa. Labāk izmantojama, kad lietošanā ir RWY18 - tad var ķert labus nosēšanās kadrus (radioaprīkojuma antenas gan var mēģināt iemaisīties kadrā), kā arī izbraukšanu uz skrejceļa. Derīga arī, lai ķertu lidmašīnas pēc pacelšanās no RWY36. Kopš tur izzāģēja krūmus un kokus, ir palikuši daži celmi, uz kuriem var pakāpties lai redzētu pāri žogam. Bildēšanai pieejama ir visa zona līdz pat punktam 2a kartē, tur gan vajadzēs kāpnes, lai žogs netraucē kadram.

3.Zem glisādes ziemeļos
Nākot uz nosēšanos uz RWY18, lidmašīnas Jūrmalas šoseju šķērso visai nelielā augstumā, un tieši no šosejas malas var dabūt gluži labus kadrus no apakšas. Vienīgais trūkums, ka tā kā ziemeļu pusē ir mežs, tad lidmašīnas parādās visai negaidīti - foto jātur pa ķērienam vai arī jāklausās radio sarunas.
3a - principā tas pats, tikai pie lidostas žoga. Tā kā apkārt ir meži līdz pašam žogam, te tās parādās vēl pēkšņāk (vienīgi te drusku laicīgāk dzird skaņu). Apkārtne ir purvaina - vasarā ieteicams pretodu līdzeklis.
3b - vieta(s), kur pār šoseju lidojošās lidmašīnas var nobildēt "no malas", piemēram labs ir gājēju tiltiņš pār Jūrmalas šoseju pie ZZK / kafejnīcas "Vērdiņš" / Rīgas burtiem.

4.Mūkupurvs
Laba vieta, kad izmanto RWY18, mazāk derīga priekš 36, lai gan reizēm var dabūt labus kadrus pēc pacelšanās (tad gan vajag 300mm vai garāku objektīvu). Uzmanību - šai vietā bez kāpnēm NAV ko darīt! Vieta atrodas gandrīz uz taxiway ass līnijas, tādēļ var iegūt interesantus kadrus, kad lidmašīnas pa to dodas uz RWY18. Tā ir mazdārziņu teritorija, lūgums respektēt. Vieta labāka priekšpusdienā.

 Spotvietu karte

5.Aviācijas muzejs
Daudz dažādas interesantas, pārsvarā padomju laiku aviācijas tehnikas. No muzeja teritorijas var nobildēt arī šo un to, kas notiek uz perona, bet visticamāk ka kadrs nebūs "tīrs". Ieeja muzejā ir par maksu. Apmeklējiet muzeja mājas lapu - http://aviamuseum.org/LV/index.html

6.Vārti pie dispečeru torņa
Nav īpaši vērtīga vieta, bet reizēm šo to uz perona notiekošu var nobildēt caur vārtiem, kas atrodas tieši blakus dispečeru kontroltornim.

7."Lido" restorāns
Lidostas 3.stāvā atrodas "Lido" restorāns, kam ir logi uz peronu. Caur stiklu jau nekāda sevišķā bildēšana nesanāk, tādēļ šī ir vairāk kā novērojamā vieta. Jāpiebilst, ka vietas pie loga visbiežāk ir aizņemtas :) Blakus restorānam ir arī mazs gaitenītis, kura galā arī ir viens logs.

8.VIP vārti
Arī nav izcila vieta, bet reizēm var kaut ko noķert uz perona caur VIP vārtiem. Labā ziņa ir tā, ka ja atlido kaut kas lielāks, tas parasti tiek noparkots aptuveni šajā reģionā.

9.Dienvidaustrumu gals
Labas spotvietas no 9a līdz pat 9b. Pie 9.vietas ir neliels uzkalniņš, ko var izmantot, lai redzētu pāri žogam. Var ķert labus tuvplānus, kad lidmašīnas brauc uz RWY36 (vien jārēķinās, ka mazāki lidaparāti mēdz nebraukt līdz skrejceļa galam un izmanto taxiway B vai C). Der visām darbībām uz RWY36, kā arī pēc pacelšanās bildēm no RWY18.

10.Dienvidu glisāde
Līdzīgi ziemeļu glisādei, derīga lai ķertu bildes no apakšas, kad lidmašīnas nāk uz RWY36. Tikai šeit ir klajš lauks un var redzēt jau ļoti laicīgi.
10a - tas pats, tikai uz lielāka ceļa un viegli piekļūstams no apvedceļa vai Mārupes.

11.Dienvidrietumu daļa
Viss posms no glisādes līdz pat 1.vietai ir pieejams spotošanai. Dienvidu gals vairāk būs piemērots RWY36 gadījumam, kamēr tuvāk Skultei jau derēs abiem. Apmēram pret taxiway B nesen ir parādījusies zemes kaudze, kas ātri ir izpelnījusies spotteru interesi. :)


 

 
Bildēšanas vietas:
  1. Skulte  
  2. Ziemeļu gals  
  3. Zem glisādes ziemeļos  
  3b. Gājēju tiltiņš  
  4. Mūkupurvs  
  5. Aviācijas muzejs  
  6. Vārti pie dispečeru torņa  
  7. "Lido" restorāns  
  8. VIP vārti  
  9. Dienvidaustrumu gals  
  10. Dienvidu glisāde  
  11. Dienvidrietumu daļa  
  3e Priede  

 
© aviofoto.lv by Jorsh · 2008 - 2019